Vecka 28 ♥

Idag gick jag alltså in i vecka 28 - bebisen väger runt 1 kilo och är ca 38cm lång vid denna tid. Var ju hos barnmorskan i torsdags och allt såg jättebra ut. Hon stack mej i fingret och mina värden var fortfarande väldigt bra. Hade lagt på mig ytterliggare 2kg så nu börjar det hända saker. Sparkarna har blivit väldigt starka nu och man kan se hur magen åker hit och dit, känns som att bebisen är vaken dygnet runt så vild är den ;D Jag har haft väldigt ont i magen idag, ungefär som mensvärk fast 10ggr värre, fick lägga mej ner i soffan en stund och nu verkar det ha lättat en aning. Man blev lite orolig där ett tag att nåt skulle vara fel men jag ville vänta nån timme med att ringa ifall det skulle försvinna, och det verkar det ha gjort nu. Usch tänk när själva förlossningen ska sätta igång.. kommer ju dö. Jag tål ingen smärta alls xD fast jag brukar lyckas hålla mej ganska lugn och avslappnad även om det gör ont så det ska nog gå galant. Slänger äntligen in en bild på barnvagnen oxå! Sen har granen kommit fram - det var på tiden :D

Rita Skrev:

Det kan vara livmoder-kramp, det brukar bli så när bebben har börjat växa för alvar, att livmodern tänjs så fort att det i bland krampar sig litet :) det är rätt vanlig vid detta läget!

2010-12-25 11:00:34
Blogg/Hemsida: http://hesteverden.blogspot.com
Ellie Skrev:

Roligt med ännu en bebismage!. Jag är själv gravid i vecka 37+4 så för mig är det dags snart. Mitt BF datum är 12 januari:). Vet du vad det blir för kön på din bebis? själv får jag en flicka som ska heta Heiley:)..

massa kramar från mig och magen:)

2010-12-27 20:01:04
Blogg/Hemsida: http://ellielilja.blogg.se/


Ditt Namn?


Din Mail? (publiceras ej)


Din Blogg/Hemsida?


Och Din Kommentar:

        Kommer du tillbaka?